Deși site-urile școlare există pe Internet de mai bine de cincisprezece ani, în practică site-ul nu este integrat în sistemul organizațional-pedagogic al școlii.
Pe fondul provocator al sistemului de învățământ modern și al fațetelor teoretice ale realizării unui mediu de învățare, această lucrare va prezenta un mediu de învățare online din perspective organizaționale și pedagogice ale școlii și se va extinde pe rațiunea din spatele site-ului școlar, descriind în același timp caracteristicile acestuia.
Site-ul propus va fi caracterizat atât de zone virtuale accesibile publicului larg, cât și de zone limitate la comunitatea de învățare a profesorilor și a studenților. În plus, vor fi prezentate atât instrumente virtuale capabile să se integreze în diversele componente care conțin site-ul, cât și structura recomandată a site-ului. Site-ul va îndeplini rolul unui mediu de învățare online și va reflecta activitățile școlilor pe diverse niveluri organizaționale și pedagogice.
INTRODUCERE
În ultimii ani s-a recunoscut că Internetul a schimbat direcția, timpul și locația învățării (Moore, 1993; Nachmias et al., 1999). Mai mult, clasa tipică de scoala sanitara nu se mai limitează la patru pereți și ore fixate; Internetul facilitează învățarea din orice locație în orice moment, iar această transformare semnificativă se produce treptat și în școli. Site-urile școlare există pe internet de câțiva ani și multe sunt recunoscute ca învățare bazată pe web (WBL) (Blanchard & Marshal, 2005). În practică, însă, site-ul web nu este încorporat în sistemul organizațional-pedagogic al majorității școlilor și nu face parte integrantă din procedurile școlare.