Încercarea de a te clasa pe căutările web fără un profil de backlink bine structurat și diversificat este ca și cum ai încerca să rulezi fără o coloană vertebrală. Nu numai că este ușor înfiorător să-ți imaginezi, dar este aproape imposibil de realizat.
Din acest motiv, un profil de backlink bine întreținut și îngrijit este crucial pentru toate campaniile SEO .
Ce este mai exact un profil de backlink?
Un profil de backlink este cantitatea, ancorele și calitatea linkurilor care indică site-ul dvs. Acest lucru are o influență directă asupra clasamentului dvs., deoarece motorul de căutare Google se accesează cu crawlere pe Internet căutând aceste link-uri. Google evaluează apoi cantitatea și calitatea acestor link-uri, determinând dacă site-ul dvs. are sau nu suficientă autoritate și popularitate în acest sens.
Dacă da, te poziționezi sus, dacă nu... până în abisul rezultatelor căutării.
Există mulți factori care contribuie la profilul tău de backlink, cum ar fi link-urile dofollow/nofollow, URL-urile goale, textul ancora și multe altele. Desigur, venind de la o companie de marketing SEO, există modalități de a optimiza acești factori pentru a vă îmbunătăți profilul backlink.
Cu toate acestea, ca și în majoritatea lucrurilor, există o captură. Google nu vrea ca site-urile web să-și „pirateze” algoritmul și să le umfle în mod artificial clasamentele. Așadar, ca și în cazul amenajării și cosmeticelor, scopul aici este să depuneți eforturi pentru ca profilul dvs. de backlink să pară „natural”. Acest aspect „natural” poate fi diferența dintre site-ul dvs. care plutește în partea de sus a clasamentului și este îngropat în rezultatele căutării.
Factori care vă afectează profilul backlink
Având în vedere că Google a fost în jurul blocului, ei au văzut toate modalitățile prin care proprietarii de site-uri vicleni au încercat să-și umfle în mod artificial clasamentele, ceea ce înseamnă că motorul de căutare Google a devenit din ce în ce mai complex. Mulți oameni vorbesc despre importanța obținerii de backlink-uri atunci când vine vorba de optimizarea pentru motoarele de căutare. Cu toate acestea, puțini oameni vorbesc despre importanța textului de ancorare și despre modul în care acesta vă afectează profilul general de link și performanța SEO.
Ce este un raport de text ancora sănătos
Unul dintre cei mai importanți factori ai unui profil de backlink este textul ancora. Textul ancora este textul real al unui hyperlink dintr-o pagină web. Este textul care apare subliniat sau o culoare diferită, ceea ce indică faptul că este un hyperlink și nu doar o altă bucată de text.
Acest text este crucial atât pentru utilizatori, cât și pentru motoarele de căutare. Pentru utilizatori, ajută la indicarea la ce să se aștepte atunci când se face clic pe link și, pentru link-urile interne, ajută la direcționarea fluxului în structura site-ului dvs. Pentru motoarele de căutare, ajută la oferirea contextului paginii legate. De exemplu, dacă o pagină de pe un site web discută despre mașini de tuns iarba, iar textul de ancorare al unui link spune „lista cu cele mai bune mașini de tuns iarba”, este clar ce va conține pagina cu hyperlink. Dacă multe site-uri web și pagini indică această pagină în ceea ce privește întrebările privind mașinile de tuns iarba, clasamentul va crește.
Unul dintre aspectele cheie ale utilizării textului ancora este diversificarea utilizării. Dacă aveți prea mulți dintr-un singur tip, în special pentru tipul de termeni pe care doriți să vă clasați, Google poate detecta acest lucru și vă poate penaliza. În schimb, ar trebui să vă diversificați profilul de backlink. Puteți obține parțial un profil divers utilizând o varietate de următoarele tipuri de text de ancorare:
- Adresă URL liberă: unul dintre numeroasele tipuri de text ancoră este o adresă URL liberă. Adresele URL libere sunt linkuri care, în loc să hyperlinkeze textul normal, sunt adresa URL în sine, cum ar fi https://www.google.com . În timp ce adresele URL goale pot apărea ca „nenaturale” sau „brute”, ele pot fi de fapt benefice dacă sunt utilizate corect. În primul rând, dacă site-ul tău încearcă să-și optimizeze profilul de backlink prea agresiv, Google te poate penaliza și elimina trafic. Adresele URL goale pot fi o modalitate excelentă de a „dilua” și diversifica profilul dvs. de backlink, făcându-l să pară mai organic.
- Text de ancorare de marcă: ancorele de marcă sunt link-uri care sunt, fără a fi surprinzător, un link care utilizează marca dvs. ca ancoră. Un exemplu ar fi Home Depot având numele ca link. Captura aici este că poate direcționa traficul către site-ul dvs. numai prin intermediul mărcii dvs., ceea ce înseamnă că traficul primit știe deja despre site-ul dvs. Adresele URL de marcă sunt modalități excelente de a vă consolida marca și de a vă ajuta să vă diversificați profilul, dar în cele din urmă sunt limitate în capacitatea lor de a genera trafic nou.
- Ancora cuvintelor cheie: acestea sunt săbiile tale cu două tăișuri. Ancorele de cuvinte cheie sunt texte de ancorare care folosesc cuvântul cheie pe care încercați să vă clasificați ca ancora pentru un link. Deși acestea ar putea crea un profil de backlink mai puternic și ar putea direcționa mai mult trafic nou către site-ul dvs., Google ar putea semnala acest comportament ca spam și ca o încercare de a vă umfla artificial clasamentul.
Backlink-uri de pe alte site-uri web și modul în care acestea vă afectează profilul de link atunci când faceți SEO
Probabil că una dintre părțile cele mai importante ale profilului tău sunt linkurile care indică site-ul tău de pe alte site-uri web de mare încredere. Aceasta înseamnă, de asemenea, că acestea sunt mai greu de obținut. Există câteva moduri diferite de a obține aceste tipuri de link-uri și câteva lucruri de luat în considerare:
- Obținerea organică de backlink: Într-o lume perfectă, site-ul dvs. este unul dintre cele mai informative, cele mai atrăgătoare și cele mai de încredere dintre site-uri web existente. Din acest motiv, alte site-uri web văd în mod firesc site-ul dvs. ca o autoritate în anumite probleme și, prin urmare, trimite către site-ul dvs. Google, acționând ca monarhul benign al internetului, răsplătește acest comportament, afișând site-ul dvs. în partea de sus a rezultatelor căutării. Acest lucru este construit prin conținut grozav, muncă grea și mult timp.
- Construirea rețelelor: Desigur, nu putem fi cu toții perfecți și poate fi o lume grea acolo. Din acest motiv, este firesc să vorbiți cu alte site-uri web și să construiți relații cu alte site-uri relevante. Acest lucru necesită și o muncă grea. Gândindu-vă la modul în care utilizatorii vă găsesc site-ul web și la ce ar putea căuta înainte de a ajunge la produsul dvs., puteți contacta site-urile web conexe și puteți cere să vă conectați unul la altul. Uneori, acest lucru funcționează, iar uneori nu, dar este o modalitate excelentă de a vă construi în cele din urmă profilul de backlink cu site-uri web de încredere.
- Cumpărarea de backlink-uri: vorbind cu adevărat despre lumea „imperfectă” a Internetului, mulți aleg să cumpere backlink-uri de la servicii sau alte site-uri web. Acest lucru are potențialul de a vă umfla rapid clasamentul, dar riscă să fiți penalizat de Google, posibil să vă rătăcească și să vă dea înapoi și mai mult.
- Diversificați, diversificați, diversificați: acest lucru nu poate fi subliniat suficient. La fel ca în cazul creării textului ancoră, la fel și cu backlink-urile de pe alte site-uri web. Dacă aveți link-uri de la site-uri prea asemănătoare, Google va începe să suspecteze un joc greșit. Indiferent de metoda dvs. de a obține backlink-uri, asigurați-vă că provine dintr-un grup divers de site-uri web relevante. De exemplu, dacă sunteți un magazin de afaceri mici care vinde vase de gătit, puteți obține link-uri de la bloguri de gătit, alte magazine similare și, eventual, liste de atracții ale orașului. Cheia aici este să condimentezi puțin lucrurile.
Indiferent dacă vă construiți profilul de backlink prin texte de ancorare sau prin link-uri către site-ul dvs. de pe alte site-uri, amintiți-vă să vă diversificați și să acordați atenție acestui coloan vertebral. În timp ce creați cel mai frumos site web cu cuvinte cheie și conținut special concepute, uitarea de a vă ocupa de profilul dvs. de backlink vă poate pune în pericol clasamentul.
Cel mai important, fii natural! Nu pur și simplu să pară „natural”, ci să producă conținut bun și să devină o autoritate de încredere. În cele din urmă, aceasta este ceea ce își doresc Google și potențialii clienți.
Asigurați-vă că urmați pentru mai multe informații despre strategiile de marketing SEO !
Sursa: elevate digital solutions