Malware-ul vă amenință
Publicitatea online nu este doar un motiv de deranjare, ci și o sursă de amenințări digitale datorate invaziei de confidențialitate și urmăririi nedorite a atacurilor frauduloase și a phishing-ului.
Momentele de navigare în siguranță în siguranță au dispărut. Astăzi, escrocii devin din ce în ce mai inteligenți în învățarea tehnicilor de hacking și invadarea de noi unghiuri; unul dintre ele se dovedește a fi publicitar - malware. Vă amintiți virusul Stegano, care a livrat backdoors, spyware și troieni bancari prin anunțuri rău intenționate? Sau campania Rough Ted malvertising ?
Potrivit unor cercetări recente efectuate asupra utilizatorilor de software Adguard, 57% dintre utilizatori au furat date cruciale (cum ar fi informații financiare și coduri PIN) sau se așteaptă să fie atacați pe rețelele de anunțuri deturnate, în timp ce 48% anunțuri și trimiterea de date unor terțe părți. Deci, dacă sarcina generației anterioare de blocare a anunțurilor a fost doar de a ascunde elementele de publicitate de la ochii utilizatorilor, dezvoltatorii se luptă să întrerupă relațiile dintre browsere și serverele de anunțuri pentru a evita transferurile de date potențial periculoase - malware.
Cum functioneazã malware ?
Hackerii utilizează anunțuri rău intenționate ( malware ) pentru a încorpora pe dispozitiv un cod care permite browserelor sau aplicațiilor să descarce elemente nedorite din serverele publicitare și, invers, să vă transfere datele private în rețelele publicitare. Pentru a opri această comunicare bidirecțională, programele de blocare a anunțurilor mențin filtrele - liste de reguli și criterii - pentru a detecta în prealabil anunțurile în alte tipuri de conținut web și pentru a împiedica apariția acestora pe o pagină.
Aceste filtre sunt rezultatul muncii manuale (deoarece recunoașterea automată bazată pe inteligența artificială sau rețelele neuronale de auto-învățare nu a fost încă dezvoltată) și exploatează diferite criterii ale definițiilor anunțurilor, inclusiv aspectul unui element, comportament și adresa de încărcare. După blocarea cererilor de la un browser către un server de anunțuri, programele doar reformulează conținutul web dorit pentru a utiliza spațiul publicitar golit.
În afară de software-ul de blocare a anunțurilor pentru servicii complete, unii utilizatori preferă să instaleze extensii de protecție pentru browser (cum ar fi plug-in-uri precum NoScript, Ghostery și altele) și aplicații mobile. Evident, principalul avantaj al extensiilor este accesul liber. Cu toate acestea, acestea au și o limitare: deoarece o extensie "trăiește" în interiorul unui browser, aceasta trebuie să depindă de politica de navigare a browserului (rețineți că browserele "prietenoase pentru anunț" ar putea să nu fie dispuși să-și reducă veniturile din publicitate). O aplicație mobilă care blochează anunțurile funcționează ca o aplicație mobilă obișnuită, cu colectarea și filtrarea întregului trafic web de către celelalte aplicații de pe dispozitiv.
Ce anunțuri sunt cele mai periculoase?
Malware mare - Cel mai periculos autor al crimelor cibernetice și al spionajului este orice rețea de publicitate mare. Când plasarea este manuală, aveți mai puține oportunități de a instala elemente rău intenționate în anunțurile dvs. și de a le utiliza în scopuri proprii. Cu toate acestea, rețelele mari de anunțuri primesc zilnic sute de mii de depuneri, astfel încât procesul lor de moderare este automat și, prin urmare, mai ușor de subminat.
Celălalt aspect în care există un risc mai mare de a fi "prins" de malware pe site-uri cu bannere dinamice, mai degrabă decât pe pagini web cu anunțuri statice. Unele site-uri web oferă o opțiune de a consuma conținut fără publicitate pentru o mică taxă. Când mă confrunt cu un astfel de ecran, eu personal prefer să plătesc și să nu opresc programul de blocare a anunțurilor. Dacă nu există posibilitatea de a continua să răsfoiți un site fără a opri blocarea anunțurilor, voi lua în considerare tipul de publicitate plasat acolo. Nu aș fi listat un site cu bannere animate / dinamice.
Care este cea mai inofensiva publicitate online? Surprinzător, răspunsul este publicitatea contextuală și anunțurile pe rețelele sociale.
Ce urmeaza dupa malware?
Aș dori să vă dau o prognoză optimistă, însă, din nefericire, nu este de așteptat ca situația cu malware să se îmbunătățească în curând. Dimpotrivă, se înrăutățește. Cercetările multiple indică o creștere semnificativă a numărului de anunțuri rău intenționate anul trecut. De exemplu, raportul Malvertising privind riscul de tip RiskIQ a măsurat o creștere cu 132% a anunțurilor deturnate în 2016. Potrivit cercetării Malwarebytes Lab, numărul atacurilor de tip phishing în rețelele publicitare a crescut cu 267% în 2016. Este prea devreme pentru a face concluzii despre 2017, un studiu recent realizat de Avira susține că din 894 000 de amenințări detectate, aproape un sfert (24%) au fost declanșate de cinci rețele de publicitate populare.
Cum să vă protejați de malware?
Dacă sunteți utilizator de desktop:
1. Aveți grijă pe site-urile care vă solicită datele dvs. private. Nu uitați că nu trebuie să împingeți butonul "Trimiteți" pentru urmărire.
2. Nu instalați extensii de browser făcute de dezvoltatori necunoscuți (dacă ați fost dezvoltator de extensii de browser, veți fi îngropați în urma solicitărilor din partea agenților de publicitate pentru a exploata codul).
3. Încercați să evitați extensiile sursă închise. Nu puteți avea încredere în extensiile open source nici.
4. Citiți întotdeauna politica de confidențialitate a extensiilor de browser.
5. Examinați permisiunile extensiilor de browser.
Dacă sunteți utilizator mobil:
1. Citiți întotdeauna politica de confidențialitate a aplicațiilor mobile.
2. Fiți atenți la aplicațiile mobile care solicită accesul la "Identitate".
3. Utilizați numai aplicațiile mobile realizate de dezvoltatorii pe care îi cunoașteți.
4. Acordați o preferință aplicațiilor open source.
5. Rețineți că utilizarea aplicațiilor mobile este mai riscantă decât navigarea într-un browser mobil.
Indiferent de dispozitivul pe care îl utilizați, aveți grijă să alegeți site-urile, extensiile și aplicațiile mobile și să aveți instalate blocatoare de anunțuri pe toate gadgeturile dvs.