Designul bun este ca un frigider - atunci când funcționează, nimeni nu observă, dar când nu, cu siguranță miroase – Irene Au
Identitatea vizuală se află în centrul majorității interacțiunilor umane – ne vine în minte atunci când ne gândim la anumite persoane sau locuri.
Aceste trăsături și caracteristici fac prietenii noștri, familia și celebritățile preferate să fie recunoscute, identificabile și memorabile pentru noi.
Identitatea vizuală a afacerii dvs. funcționează în același mod. Fără imagini puternice, oamenii nu-ți vor aprecia marca și nu-l vor aminti atunci când contează.
Ai nevoie de calități distinctive care să te deosebească de concurență dacă vrei ca produsele sau serviciile tale să fie prima alegere a potențialilor tăi clienți.
În acest articol, vom detalia, pas cu pas, cum să creați o identitate vizuală puternică pentru marca dvs., care să iasă în evidență și să conducă clienții către afacerea dvs.
Descărcați șablonul dvs. de marketing acum
În plus, alăturați-vă listei noastre de e-mail pentru a rămâne la curent.
Ce este identitatea vizuală?
Identitatea vizuală
Identitatea vizuală se referă la elementele folosite pentru a reprezenta o companie, o organizație sau un produs, cum ar fi logo-ul, schema de culori, designul web, stilul ilustrației, stilul de animație, tipografia, pictogramele, fotografia și reprezentarea estetică generală a mărcii .
Aceste elemente lucrează împreună pentru a crea o reprezentare vizuală unică și consecventă care ajută la comunicarea identității și valorilor organizației și la diferențierea de concurenți.
Sursă
Identitatea vizuală vs. Marca
Identitatea vizuală este o componentă uriașă a identității mărcii , dar există diferențe cheie între cele două.
Identitatea vizuală are de-a face cu lucrurile pe care oamenii le văd atunci când interacționează cu marca și produsele dvs. Este aspectul exterior al mărcii dvs.
Identitatea mărcii se extinde dincolo de elementele vizuale pentru a acoperi tot ceea ce face marca dvs. să prindă viață - voce, ton, poveste, valori, personaj, declarație de misiune, propunere de valoare, ghiduri de stil și multe altele. Este o expresie a cine este marca ta în interior.
Dacă o companie ar fi o mașină, identitatea sa vizuală ar fi felul în care arată mașina - culoarea vopselei, concavele și forma mașinii, dimensiunea mașinii și chiar ornamentele interioare. Identitatea mărcii este felul în care mașina îi face pe pasageri, felul în care mașina conduce și reputația mașinii când vine vorba de siguranță.
De ce este importantă identitatea vizuală?
Identitatea vizuală este esențială deoarece ajută la crearea unei reprezentări vizuale captivante și consistente a unui brand pe care consumatorii o pot recunoaște cu ușurință.
O identitate vizuală solidă în toate produsele și marketingul poate ajuta la diferențierea unei mărci de concurenții săi și la crearea de încredere și credibilitate consumatorilor.
Rolul identității vizuale în construirea încrederii,
Credibilitate și conștientizare
Identitatea ta vizuală poate fie să declanșeze o conexiune în mintea potențialilor clienți, fie să-i facă să se ferească de marca ta și de calitatea produselor sau serviciilor tale.
Iată câteva dintre motivele pentru care orice afacere (mare sau mică) care apreciază percepția mărcii ar trebui să investească în cultivarea unei identități vizuale convingătoare:
- Prima impresie este esențială pentru orice marcă — Durează doar o fracțiune de secundă pentru ca un client să își formeze o opinie despre marca ta. Dacă vă întâlnesc ambalajul, site-ul web sau aplicația pentru prima dată și arată fad sau prost proiectat, vor presupune că nu vă gândiți prea mult la afacerea dvs. Și dacă nu pot avea încredere în ceea ce oferi, nu vor cumpăra de la tine.
- Este important să avem o identitate bine concepută într-o lume din ce în ce mai vizuală — În fiecare an, cererea de imagini și videoclipuri este în creștere, atât de mult încât se așteaptă ca piața de conținut vizual să crească cu 1,4 miliarde de dolari la un CAGR de 5,9% între 2022 și 2026. Conținutul de marketing devine, de asemenea, mai vizual ca niciodată, iar astăzi, 51,4% dintre specialiști în marketing încorporează elemente vizuale în 91-100% din conținutul lor. Deci, dacă nu ai o identitate vizuală coerentă și captivantă, care să se alinieze cu personalitatea mărcii tale, te vei pierde în marea concurenților.
- Oamenii învață să asocieze elementele vizuale cu semnificația de la naștere — Oamenii se implică mai mult cu conținutul vizual decât cu orice alt tip de informații externe. Având o identitate vizuală intenționată, care vorbește cu nevoile publicului dvs., le va spori afinitatea pentru marca dvs. și le va permite să absoarbă și să rețină mai bine informațiile dvs.
Cum să creezi o identitate vizuală puternică
Nu puteți doar să puneți împreună culorile, fonturile, imaginile și un logo și să vă considerați munca terminată. Trebuie să abordați procesul strategic pentru a obține rezultatele potrivite.
Iată cum:
Pasul 1: Înțelegeți cum ar trebui să vă influențeze marca dvs. vizuale
Pentru ca identitatea ta vizuală să fie eficientă, trebuie să reflecte ceea ce face brandul tău, cine este, ce îi pasă și cum vrei să comunici asta publicului tău. Aceasta înseamnă că trebuie să vă gândiți cu atenție și să vă planificați scopul mărcii, personalitatea, vocea, tonul și mesajele pentru a vă asigura că imaginile dvs. au ajuns la toate notele potrivite.
De asemenea, este important să înțelegeți clar publicului dvs. nevoile , dorințele și provocările Acest lucru vă va permite să creați active vizuale de impact care rezonează cu oamenii pe care încercați să îi ajungeți.
Pasul 2: Luați în considerare elementele fundamentale ale designului
Deși crearea unei identități vizuale este în primul rând o activitate creativă și artistică, există totuși ceva știință. Trebuie să respectați anumite principii fundamentale dacă doriți să proiectați imagini frumoase care să atragă spectatorii.
Elementele fundamentale ale designului pe care trebuie să le luați în considerare includ:
- Repetiție — Folosită pentru a crea unitate și a evoca un simț al ritmului.
- Contrast — Pentru a pune accentul și a evidenția diferența dintre diferitele elemente.
- Ierarhie — Folosit pentru a atrage atenția asupra importanței diferitelor elemente și pentru a face spectatorii să se uite unul peste altul.
- Echilibru/Echilibru folosind tensiune — Pentru gruparea elementelor ponderate pe o pagină simetric sau asimetric.
Pasul 3: Definiți-vă paleta de culori
Culorile diferite simbolizează lucruri diferite și invocă răspunsuri emoționale variate atunci când oamenii le văd.
Asigurați-vă că alegeți o paletă de culori care întruchipează compania dvs., personalitatea generală a mărcii dvs. și mesajul pe care doriți să-l transmiteți publicului țintă . Aflați mai multe despre psihologia culorii .
Pasul 4: Creați un logo distinctiv care să reflecte marca dvs
Logo-ul tău este fundația identității vizuale a mărcii tale. Este unul dintre primele lucruri pe care oamenii le vor observa, așa că trebuie să comunice cu acuratețe personalitatea și valorile care vă definesc marca.
Logo-ul dvs. poate fi un simbol, o pictogramă sau chiar numele mărcii dvs. într-un format stilizat. Potrivit designerilor experți , la un nivel de bază, logo-ul dvs. ar trebui să fie unic, scalabil, simplu și capabil să funcționeze bine în monocrom.
Pasul 5: Alegeți fonturile dvs
Fontul pe care îl alegeți ar trebui să se alinieze cu estetica și tonul mărcii dvs. De exemplu, o marcă formală sau tradițională ar putea alege un font serif clasic, în timp ce o marcă modernă sau expertă în tehnologie ar putea alege un font elegant sans-serif.
Principalele categorii de fonturi din care puteți extrage atunci când proiectați identitatea vizuală a mărcii dvs. includ:
- Serif
- Sans-serif
- Serif din plăci
- Scenariul
- Scris de mână
- Decorativ
Pasul 6: Texturi, forme și elemente
Asemenea culorilor, texturile, formele și elementele vizuale pe care le utilizați în designul dvs. pictează o imagine specifică în mintea publicului dvs., așa că trebuie să le utilizați cu înțelepciune.
De exemplu, folosirea animațiilor mai degrabă decât a imaginilor obișnuite poate adăuga o senzație distractivă și creativă identității tale. Formele rotunde pot declanșa sentimente de unitate, iubire și comunitate.
Pe de altă parte, formele cu margini ascuțite - cum ar fi triunghiuri, pătrate și dreptunghiuri - pot inspira un sentiment de încredere și stabilitate. Dar dacă le duci prea departe, pot face marca ta să pară distante și impersonală.
Cele mai bune practici pentru o identitate vizuală puternică
Iată câteva sfaturi pe care le puteți implementa pentru a crea o experiență vizuală memorabilă și de impact pentru clienții dvs.:
Dă putere unui designer profesionist să-ți modeleze identitatea vizuală
Dacă vă puteți permite, aduceți profesioniști în design care să facă munca grea pentru dvs. Un designer instruit va fi competent în utilizarea designului pentru a vă comunica identitatea într-un mod care să se alinieze cu valorile mărcii dvs.
Designerii de marcă se concentrează în mod special pe identitatea vizuală coerentă a unui brand și pe strategia din spatele acestuia. Ei au experiență în crearea de sisteme vizuale de marcă de la zero sau în rebranding și reîmprospătarea unui sistem deja stabilit.
Dacă nu puteți angaja un profesionist, utilizați instrumente de design create pentru non-designeri. Acestea vor avea în general șabloane care încorporează elementele fundamentale ale unui design bun. Exemplele includ :
- Adobe Express
- Canva
- Șablon
- PicMonkey
- Prezentări Google
Îmbrățișați elementele vizuale pentru a comunica
Găsiți modalități de a vă transmite mesajul folosind imagini în loc de cuvinte. Designul și copia dvs. ar trebui să funcționeze împreună ca prieteni și, cu cât puteți comunica mai mult vizual, cu atât mai repede clienții dvs. vor deveni interesați de valoarea pe care o oferiți.
Aliniați designul produsului cu marca vizuală
Dacă vindeți un produs digital, ar trebui să fiți foarte conștienți de modul în care designul produsului dvs. se aliniază cu marca vizuală a companiei. Designerii dvs. UX/UI ar trebui să fie pe aceeași pagină cu designerul de brand care supraveghează coerența designului vizual.
Cum să menții o identitate vizuală consecventă
Nu vă puteți dori să existe o identitate vizuală de brand coerentă. Trebuie să luați măsuri deliberate pentru a vă asigura că toate proiectele dvs. viitoare se aliniază cu identitatea creată strategic și pentru a oferi publicului impresia corectă.
Iată cum să construiți o identitate atât de consistentă:
Stabiliți un ghid documentat de identitate vizuală
Cheia pentru menținerea standardelor de marcă și pentru a vă asigura că identitatea dvs. vizuală rămâne consecventă la nivel general și de-a lungul timpului este să dezvoltați un ghid de stil pe care să-l urmeze toți designerii și echipele.
Un ghid de stil vă va ajuta să definiți modul în care echipa dvs. ar trebui să vă folosească siglele, paleta de culori și perechile de fonturi ale mărcii. Ghidurile de stil vizual mai detaliate vor acoperi stiluri de ilustrare, tipuri de fotografie, pictograme, forme și texturi, modele și standarde de tipografie mai stricte.
Ghidul dvs. de stil vizual și ghidul de brand ar trebui să se completeze reciproc și să fie ușor accesibile pentru toată lumea din echipa dvs., de la marketing la vânzări, design și servicii pentru clienți.
Desemnați un proprietar de identitate vizuală
Atribuiți sarcina de a gestiona identitatea vizuală a mărcii dvs. unui membru al echipei. Acesta poate fi un designer la compania dvs., un expert terț în identitate vizuală sau doar cineva cu o bună înțelegere a modului în care ar trebui să arate lucrurile.
Designerul în acest rol ar trebui să lucreze îndeaproape cu echipa de marketing pentru a se asigura că mesajul vizual pe care îl trimiteți este în concordanță cu obiectivele companiei.
Creați un fișier de glisare cu identitate vizuală pentru artiștii dvs
Alcătuiește un dosar cu elemente de brand cu elemente grafice ușor accesibile designerilor care creează conținut vizual pentru marca ta.
Vă puteți organiza și gestiona cu ușurință activele de identitate vizuală folosind software precum:
- Organizatorul de active al Marketing Suite
- Dropbox
- Google Drive
- Container
- Dash
5 exemple de identitate vizuală eficientă
Acordați atenție tendințelor vizuale pentru a păstra lucrurile proaspete atunci când (re)proiectați reprezentarea vizuală a mărcii dvs.
Nu urmăriți doar tendințele, ci studiați sistemele vizuale noi și emergente și folosiți-le ca inspirație pentru a crea ceva unic pentru marca dvs.
Iată câteva exemple de mărci cu identități vizuale puternice de la care puteți învăța.
EditorX
Întrucât platforma Editor X a fost creată pentru a ajuta designerii să construiască și să lanseze site-uri web, nu este surprinzător faptul că identitatea vizuală a companiei oferă toate aspectele. Brandul folosește alb-negru pentru a crea un aspect profesionist și elegant, pe care apoi îl completează cu degrade pentru a sublinia natura în continuă evoluție a designului și flexibilitatea mărcii.
Celtra
Identitatea vizuală reimaginată a Celtra este un amestec de imagini uimitoare, culori vibrante și gradienți care se unesc pentru a crea o estetică unică, care surprinde și implică publicul în timp ce explică subiectul său.
Natura neobișnuită, versatilă și creativă a stilului vizual Celtra face ca brandul să fie memorabil instantaneu și își comunică mentalitatea de pionierat în spațiul tehnologiei creative.
Mailchimp
Identitatea reînnoită a mărcii Mailchimp demonstrează că puteți exprima creativitatea, arta, personalitatea energică și capacitatea de schimbare a mărcii dvs., creând în același timp un design recunoscut, memorabil și funcțional.
Fie că navighezi prin pagina de Instagram a Mailchimp, navighezi pe site-ul web sau faci o învârtire a software-ului, vei fi uimit și mângâiat de stropile galbene Cavendish ale mărcii și elementele de design ciudate în timp ce înveți despre conceptele de marketing prin e-mail.
Spotify
Spotify s-a impus ca un nume cunoscut în lumea streamingului de muzică. Succesul său rezultă din multe lucruri, inclusiv din identitatea vizuală vibrantă și inconfundabilă a Spotify.
Folosirea de către Spotify a culorilor îndrăznețe combinate cu fontul său uimitor și copierea inteligentă demonstrează pasiunea, jocul, utilitatea și angajamentul mărcii de a spune povești prin muzică. Designul invită publicul nu numai să se implice, ci și să facă parte din acea poveste.
Uman
Condus de o misiune de a ajuta organizațiile să-și supravegheze evoluția digitală folosind AI, date și automatizare, Humain adoptă o abordare minimalistă a identității sale vizuale. Humain folosește un model de culoare conservator, font serif și linii curate pentru a evoca un sentiment de inovație, posibilitate și pasiune pentru utilizarea tehnologiei pentru a conduce la schimbare.
Concluzie
Modul în care vă reprezentați marca și vă spuneți povestea contează foarte mult. Percepția greșită vă poate afecta credibilitatea și vă poate limita acoperirea, vânzările și potențialul de retenție.
Dacă doriți ca marca dvs. să iasă în evidență, faceți o impresie pozitivă și comunicați cu acuratețe cine sunteți și ce aveți de oferit. Construirea unei identități vizuale clare, consistente și unice poate face toată diferența.
Sursa: coschedule