"Ați făcut o treabă fantastică, dar există doar un singur lucru ...".
Feedback constructiv și să evitați confruntările urâte
Mulți dintre noi se tem de aceste cuvinte și de ceea ce urmează. Este normal să simțiți acest lucru, deoarece oferirea și / sau primirea de critici pot fi descurajante. Feedbackul are potențialul de a încuraja oamenii să facă mai bine sau să le demoralizeze totalmente, deci este important să rămâneți calm și optimist atunci când îl oferiți sau îl primiți.
Potrivit unui studiu publicat în The Journal of Consumer Research intitulat "Spune-mi ce-am făcut greșit: experții caută și răspund la feedback-ul negativ", mulți oameni uită de multe ori scopul feedback-ului. Nu este menit să facă pe oameni să se simtă rău, ci mai degrabă să ajute oamenii să facă mai bine. Răspunsul negativ nu este întotdeauna rău, iar feedback-ul pozitiv nu este întotdeauna bun.
Dacă doriți să încurajați oamenii să facă mai bine și să devină cei mai buni, ar trebui să învățați cum să faceți evaluări constructive. Încurajarea altora vă ajută, de asemenea, să obțineți mai mult în propria viață personală și de afaceri. Iată câteva sfaturi utile pe care le puteți folosi pentru a oferi un feedback mai constructiv și pentru a încuraja alții în loc să le demoralizați.
1. Amintește-te de ce dai feedback
Înainte de a vă apropia de cineva să faceți o evaluare, vă amintiți de ce faceți acest lucru. Obiectivul dvs. este acela de a ajuta pe ceilalți să îmbunătățească performanța sau situația. Dacă sunteți grăbit, prea critic sau nu sunteți siguri de dumneavoastră, nu vă veți împlini scopul.
Întoarceți-vă și analizați motivele pentru care doriți să oferiți feedback. Dezvoltați o perspectivă pozitivă și o abordare pozitivă care se concentrează pe îmbunătățire: acest lucru este important deoarece o abordare pozitivă devine adesea mai multă de la oameni.
Totuși, nu trebuie să fii mereu pozitiv; O mică negativitate și o furie controlată pot fi utile atunci când sunt folosite cu ușurință, mai ales când oamenii nu acordă suficientă atenție ceea ce spuneți.
2. Creați un mediu confortabil pentru a vorbi
Potrivit neurologului Kevin Ochsner de la Universitatea Columbia, care citează cercetările efectuate la universitate, persoanele care primesc feedback aplică doar aproximativ 30% din timp. Dacă persoana cu care vorbiți nu se simte confortabilă, eficiența comunicării dvs. scade și în cele din urmă devine neproductivă.
Găsiți undeva în siguranță să vorbiți unde nu veți fi auzit sau întrerupt. Începeți discuția cu ceva pozitiv și treceți apoi la o evaluare obiectivă și deschisă. Ajutați cealaltă persoană să "vadă" unde este nevoie de îmbunătățiri și să ofere soluții practice pentru a aduce schimbările dorite.
3. Observați timpul
Feedback-ul nu se referă la oameni surprinși sau la scăparea oamenilor; Este vorba despre a spune oamenilor ce au nevoie să audă atunci când cel mai probabil așteaptă să audă. Eficacitatea comunicării dvs. crește atunci când este dată mai aproape de momentul în care se întâmplă evenimentul sau problema care se adresează.
Felicități oamenii pentru un loc de muncă bine făcut de îndată ce se termină treaba. În același mod, abordați problemele fără performanță mai devreme decât mai târziu. Nu așteptați un an întreg pentru ca problemele să se adune înainte de a le aborda - este mai ușor pentru toți cei implicați când feedback-ul este dat în timp util.
Excepția de la această regulă este dacă situația în cauză este extrem de emoțională. Așteptați ca toată lumea să se calmeze înainte de a vă apropia de ei pentru o discuție sinceră, evitând astfel confruntările potențial urâte cu oamenii.
4. Concentrați-vă pe o problemă specifică
Oamenii răspund, în general, mai bine unei evaluări sau a unei evaluări a performanței atunci când se concentrează direct pe o anumită problemă și se livrează cu o înclinare pozitivă. Evitați discutarea a mai mult de două aspecte într-o singură sesiune de evaluare, deoarece riscă să se simtă atacat celălalt. Focalizați mai mult pe una (sau cel mult, două) probleme prioritare pe care doriți să le îmbunătățiți mai întâi.
Spuneți ceva de genul: "Ești inteligent. Vreau să oferiți cel puțin o opinie în fiecare întâlnire de brainstorming pe care o întâlnim împreună ", în loc de" Ar trebui să vorbiți mai mult în cadrul întâlnirilor noastre. "Prima declarație este mai concentrată, abordează direct o problemă specifică și oferă o soluție, Ultima comunicare este ambiguă și deschide multe căi de interpretare greșită.
5. Fiți duri, dar nu înseamnați
Feedback-ul va cădea neclar dacă nu sunteți rezonabil, înspăimântător și / sau ofensator. Declarați-vă așteptările în mod clar, ferm și civil, în vederea realizării unor schimbări pozitive. Acordați o apreciere pozitivă într-o conversație privată pentru a evita ca oamenii să pară proști sau să se simtă jenat în fața altora.
Doar fiți atenți și discutați comportamentul pe care oamenii se pot schimba de fapt. Oamenii apreciază, în general, recunoașterea publică a contribuțiilor pozitive, dar de multe ori va fi greu să-i criticați pentru subevaluare în public.
6. Urmăriți-vă
Urmăriți progresul a ceea ce sa discutat în evaluările de performanță. Recunoașteți eforturile oamenilor de îmbunătățire și recompensați-le atunci când este posibil pentru a consolida efortul pozitiv și pentru a încuraja performanța îmbunătățită.
Concluzie
Amintiți-vă că oamenii au tendința de a deveni ceea ce îi încurajați să fie, nu de ceea ce îi purtați pentru a fi, deci nu-i dați cu scuza că vă urmați. Fii rezonabil și vei spori eficiența comunicațiilor tale.


