3 moduri prin care angajații îți pot promova afacereaUn angajat fericit va crea întotdeauna o reputație foarte bună companiei tale. Indiferent dacă ai doar doi, trei angajați sau deții un business mai mare, niciun fel de publicitate nu este la fel de convingătoare precum cea făcută de propriii angajați în afara orelor de lucru. Însă asta presupune ca ei să fie pe deplin mulțumiți de locul lor de muncă.

Pentru a realiza acest obiectiv, trebuie să le asiguri un mediu de lucru plăcut, să le asculți și să le respecți dorințele, să le oferi posibilitatea de creștere profesională, să împarți succesul cu ei prin diferite prime și bonusuri de performanță și să le încurajezi creativitatea. În schimb, vei observa că răsplata va veni cu vârf și îndesat. Iată cum îi poți încuraja să ducă vorba mai departe:

 

    Oferă-le produse promoționale utile și de calitate

Anumite materiale promoționale oferite drept cadou ar oferi o vizibilitate mai mare companiei în rândul grupurilor în care angajații tăi își petrec timpul liber. În plus, anumite obiecte ar putea fi de mare folos personalului, dar asta numai dacă alegi produsele potrivite pe care ai putea să inscripționezi, împreună cu numele companiei, un mesaj interesant. Nu poți obliga pe nimeni să folosească aceste produse, dar, dacă oferi ceva cu adevărat util și cu aspect atractiv, oamenii vor fi dornici să le poarte în public. Însă nu te limita la clasicele pixuri și agende, ci caută acele obiecte pe care le-ai putea folosi și tu în timpul liber. Spre exemplu, fiind sezonul călătoriilor, oricui i-ar prinde bine o astfel de geantă de călătorie. Fiecare persoană în parte poate alege între o geantă sport sau elegantă, din piele, un troller sau un rucsac, o geantă de laptop sau chiar o geantă de cosmetice, pentru doamne. Făcând aceste cadouri care țin cont de stilul și de personalitatea fiecăruia le vei arăta că îi apreciezi și vei avea convingerea că vor fi purtate cu drag.

 

    Încurajează-i să își conecteze conturile personale de social media la conturile și paginile companiei

Platformele Social Media au devenit indispensabile în promovarea oricărei afaceri, însă nu este întotdeauna necesar să investești bani în campanii de promovare, pentru a atrage vizitatori pe aceste pagini. Angajații tăi pot funcționa ca mici ambasadori. Făcând public locul de muncă pe platforme precum Facebook sau LinkedIn, tot mai multă lume va descoperi businessul tău. În plus, orice link către paginile companiei, în special dacă este însoțit de o descriere pozitivă, va funcționa ca un vot de încredere pe care personalul tău ți-l acordă. Acest lucru poate atrage clienți noi sau viitori angajați, mult mai deschiși să asculte mesajul și oportunitățile oferite.

Mulți angajați sunt bucuroși să facă acest lucru, dar unii ar putea avea nevoie de ajutor în a afla cum să realizeze aceste actualizări în conturile lor de social media. Ar putea fi o idee bună să le oferi un fel de tutorial despre cum să folosească și să facă actualizări pe toate platformele mari (LinkedIn, Facebook, Twitter și Google+), ceea ce ar putea convinge persoanele mai puțin active online să folosească mai des social media. Același lucru este valabil atunci când dorești ca angajații să posteze pe paginile lor informații despre ceva specific. Să presupunem că lansați un produs nou. Poți trimite un e-mail la nivel de companie în care să anunți angajații despre lansare și să incurajezi, fără a face presiuni, orice promovare externă pe care o pot oferi prin conturile personale de social media. Oferă, undeva în corpul e-mailului, o descriere concisă și atrăgătoare, pe care aceștia ar putea să o copieze ca text al postării lor în lipsa altor idei.

 

    Încurajează și pregătește-i pentru evenimentele de socializare din afara programului

Gândește-te la toate evenimentele la care participă o persoană în timpul anului: zile de naștere, petreceri, grătare în aer liber, nunți și multe altele. Evident, nimeni nu își va dori să vorbească doar despre muncă în timpul liber, însă întrebarea „cu ce te ocupi?” este una extrem de comună de fiecare dată când întâlnești pe cineva pentru prima dată. Cu cât mai clar și antrenant este răspunsul dat, cu atât businessul va avea mai mult de câștigat. Persoanele care nu au cunoștințe de marketing sau vânzări vor avea tendința de a da răspunsuri mai vagi, nu întotdeauna clare, încercând „să scape” de o întrebare la care nu știu cum să răspundă. Așadar, asigură-te că angajații tăi au la îndemână o descriere antrenantă a activității companiei, care poate impresiona și stârni curiozitatea persoanelor din exterior. Pentru a avea un efect mai mare, răspunsul trebuie să fie cât mai confortabil și mai natural.

Desigur, toate aceste strategii vor avea rezultatele pe care ți le dorești numai dacă ai reușit deja să creezi un mediu de lucru fericit pentru toată lumea. Astfel, multi dintre angajați vor promova compania din propria inițiativă și vor fi extrem de receptivi la toate aceste sugestii.

 

Sursa: http://www.libertatea.ro/stiri/magazin/3-moduri-prin-care-angajatii-iti-pot-promova-afacerea-1901799

Tags: